We analyze, plan & target

Wij gaan aan de slag met de vertaling van de merkpropositie naar de lokale markt. Samen met het merk ontwikkelen we daarvoor een gerichte marktbenadering, met een marketingstrategie.
 
Analyze
We doen een marktanalyse op basis van cijfers (data-driven), marktinformatie en trendrapportages. Het doel is om de potentie in de markt te inventariseren. Hierbij hoort ook een doelgroepanalyse: we brengen de specifieke doelgroep en de beste resellers in kaart.
 
Plan
Naar aanleiding van de marktanalyse en de doelgroepanalyse maken we een verkoopplan met onze resellers, een forecast voor de lange termijn. De focus ligt hierbij op doorverkoop.
 
Target
Op basis van deze informatie wordt er een strategisch plan opgesteld met heldere doelstellingen voor de lange termijn. Zo kunnen we de resultaten ook echt meten. Op basis daarvan werken we samen met het merk een concept uit voor de merkpositionering en de marketingstrategie voor de lokale markt.

We activate

We implementeren het strategisch plan. Onderdeel daarvan is het activeren van de verkoopkanalen en het bepalen van de line-up voor het merk bij deze kanalen. We werken een gedetailleerde salesprognose op artikelniveau uit. Om de sales te ondersteunen maken we een specifiek sales- en marketingplan op accountniveau.
 
Daarnaast ontwikkelen wij in samenwerking met het merk een overkoepelend brandmarketingplan. Hierbij bouwen we aan de identiteit van het merk (brand awareness) en zorgen we voor interactie tussen de consument en het merk (brand activation). Om de belofte van het merk - de merkpropositie - over te brengen aan de doelgroep, maken we een 360ᵒ marketingplan met unieke content voor offline en online media. Geïntegreerd en crossmediaal, voor een gerichte en eenduidige doelgroepbenadering.
 

We grow

We werken verder aan de groei van je merk. En daar ligt onze kracht. Sell-through, oftewel doorverkoop, is hierbij onze focus. Daarnaast maken we de complete supply-chain inzichtelijk door middel van maatwerkrapportages. Het doel is het optimaliseren van de positieve koop- en gebruikservaring van de consument, zodat de omzet zal stijgen.
 
Op basis van inzicht uit onze verkoopdata en overige marktdata scherpen we het marketing- en salesplan aan. Daarbij kijken we bijvoorbeeld naar point of sale marketing, online en instore up- en cross-sell mogelijkheden en salestrainingen voor de verkoopmedewerkers.
 
Online focussen we ons ook op het verbeteren van de vindbaarheid van het merk en het genereren van productreviews. Het doel is dat de doorverkoop stijgt en het merk daardoor groeit. Het aanscherpen van het marketing- en salesplan is een continu proces, om zo een succesvolle groei van het merk te realiseren.
 
 

We move

In samenwerking met onze 3PL-partner distribueren wij de producten op een zeer efficiënte en professionele wijze. Wij maken gebruik van hun zeer uitgebreide en wereldwijde logistieke netwerk. De complete distributie kunnen wij verzorgen, vanaf de fabriek, via ons warehouse (inbound) naar de reseller (outbound).
 
Wij beschikken over een uitgebreid ERP-pakket met de volgende opties: (EDI) order processing en voorraadbeheer (supply chain management) en import- en exportmanagement. In nauwe samenwerking met onze 3PL partner bieden we daarnaast de volgende opties: flexibele warehousing, efficiënte logistieke dienstverlening met een uitgebreid distributienetwerk, voor zowel in- als outbound zendingen.
 
  • We analyze, plan & target
  • We activate
  • We grow
  • We move